מתכונים כאן ישראל

רק 1% מהישראלים נוהגים לאכול ארוחת בוקר

תוצאות הבחינות של תלמידים שנעשו לפני ארוחת בוקר נופלות ברמתן מתוצאות הבחינות שנעשו אחרי ארוחת בוקר; המחקר יוצג בכנס השנתי למדעי הבקר ב-16-18 במאי, בנייני האומה ירושלים ביזמת התאחדות מגלי הבקר ומועצת החלב
רק 1% מהישראלים נוהגים לאכול ארוחת בוקר
ד”ר לבנון; יש להגביר את צריכת החלב בקרב ילדים ומבוגרים בישראל.

רק 1% מהישראלים נוהגים לאכול ארוחת בוקר, כך עולה ממחקר שערך ד”ר יורם לבנון ויוצג בכנס מדעי הבקר שיתקיים בירושלים 16-18 במאי, ביזמת התאחדות מגדלי הבקר, מועצת החלב ומשרד החקלאות.

שקיעתה של ארוחת הבוקר בישראל, גורמת לירידה של כ-0.75% בצריכת החלב לנפש, תהליך הנמשך כ-9 שנים. לארוחת הבוקר, חשיבות גבוהה במיוחד בתהליך התפתחות שכלית תקינה בקרב ילדים ושמירת רמת ריכוז וערנות גבוהה בקרב מבוגרים. אסטרטגיה לבלימת הירידה המתמשכת בצריכת החלב תוצג ע”י ד”ר יורם לבנון מחברת מ.ס.ר אסטרטגיה ומחקר שיווקי.

ד”ר לבנון, מסביר, כי; “ארוחת הבוקר, נועדה לשבור את צום הלילה. בזמן שנת הלילה רמת הסוכר והאנרגיה בגוף יורדת וארוחת בוקר בריאה ומזינה מחזירה לגוף את האנרגיות הדרושות לתפקוד הגוף והמוח, לחילוף חומרים תקין, לפיתוח כושר זיכרון וריכוז.

מערכות קורנפלקס עם חלב ופירות לתלמידים בבתי הספר

אם לא אכלנו ארוחת בוקר, הרי שהוספנו 4-5 שעות לצום הלילה. כתוצאה מכך, מתרוקנים מאגרי האנרגיה הזמינים בגוף”.

מחקרים גם הראו שה”דילוג” על ארוחת הבוקר אינו תורם לירידה במשקל אלא להיפך ומביא לתוצאה בלתי רצויה-עלייה במשקל כמו גם לעלייה בסיכון למחלות לב.

בנוסף, מחקרים שונים, מצביעים על כך שילדים המגיעים לבית הספר לפני שאכלו תחילה ארוחת בוקר, מתקשים יותר בריכוז ובקליטה. גם תוצאות הבחינות שהם עושים, ללא ארוחת בוקר קודם, נופלות ברמתן מתוצאות הבחינות שנעשו אחרי ארוחת בוקר.

ד”ר לבנון, אומר עוד, כי; “ארוחת בוקר מזינה ועשירה הפכה להיות כייף של חופשים בבתי מלון בלבד, לאור “הלחץ” המכתיב את חיי היומיום ושיקולים כלכליים.

לצורך הבלימה של ירידה בצריכת החלב חשיבות חיונית לבריאות הציבור עקב החשיבות הגבוהה של הסידן, הוויטמינים והפרוטאין המצויים בחלב ומוצריו והתורמים רבות לבריאות בכלל ולהתפתחות התקינה של הגוף בפרט.

הבלמים לצריכת החלב ומוצריו כוללים; מעבר ממוצרים עתירי חלב למוצרי פינוקים פחות עתירי חלב, המזון האלטרנטיבי למוצרי חלב, שינוי הרכב סל המשקאות, החלפת חלב בשטמן צמחי, מיצוב משקה החלב כילדותי, הרגלים שהשתנו, הקושי בארוחת ערב חלבית, תחליפים, אי זמינות חלב במשך היום (בעבודה) וחלב עמיד”.

ד”ר לבנון, יציג בכנס מדעי הבקר אסטרטגיה לשיווק מוצרי חלב החל מערכות קורנפלקס עם חלב ופירות לתלמידים בבתי הספר, דרך מקומות עבודה ועד לשינוי הרגלי האכילה בבתי הצרכנים – “כפי שמקובל ומשוק בארצות הברית.

לבנון, מציע למזג פעולות שיווקיות של חברות מזון בארץ על מנת להגביר את צריכת החלב בקרב ילדים ומבוגרים בישראל.

התאחדות מגדלי הבקר ומועצת החלב, בונים תכנית “כוס חלב לכל ילד” המיועדת לקידום צריכת חלב, ואכילת ארוחת בוקר – שתתקיים במוסדות החינוך השונים. התכנית תוגש לממשלת ישראל.

Exit mobile version